Home Info Statia Metrou Pajura Magistrala M6

Statia Metrou Pajura Magistrala M6

91
0
SHARE
colaj foto cu statia de metrou pajura suprapusa pe harta metrorex

Amplasare Statia Metrou Pajura pe M6

Referitor la Statia Metrou Pajura –  amplasarea DEFECTUOASĂ a Statia Metrou Pajura pe magistrala M6, în extremitatea de sud-est a micro cartierului Pajura – Bucureștii Noi, două ar putea fi motivele care au condus la aceasta:

– TRAMA stradală îngustă și înghesuită a micro cartierului nu permite altfel execuția tunelelelor și a stației propriu zise, cu ieșirile aferente;

– CORIDOR central principal de transport în cartier necorespunzător și care să se încadreze în aliniamentul proiectat al acestei linii de metrou.

TRAMA ( definiție ) – “Ansamblu de străzi pe care se concentrează traficul principal într-un teritoriu urban. Se folosește sintagmă “tramă stradală” pentru a desemna rețeaua de căi de comunicație, majore și minore, dintr-o localitate sau din o porțiune a acesteia.”

Iată cum peste 55 de ani de la proiectarea și construirea micro cartierului Pajura este pusă în evidență o GREȘEALĂ de proiectare a acestuia, cu ocazia unui nou proiect, cel al M6; greșeala inițială din 1960 – TRAMĂ STRADALĂ NECORESPUNZĂTOARE- trage după ea o altă greșeală în 2016 în amplasarea stației de metrou.

Ar fi un bun prilej ca odată cu realizarea acestui nou proiect de transport să se aducă o îmbunătățire / corecție și actualei trame stradale prin

DEFINIREA ȘI REALIZAREA UNUI CORIDOR PRINCIPAL DE TRANSPORT în micro cartierul PAJURA,

fie CENTRAL, aferent străzii Pajura , fie MARGINAL, aferent străzii Băiculesti, prin care să se lege șoseaua Chitilei / Bulevard Bucureștii Noi de șoseaua Străulești, fie MIXT.

Desigur, specialiștii ar trebui să aibă ultimul cuvânt. Se face ceva în această direcție ?

Există vreo INIȚIATIVĂ?
Dacă aveți informații, vă rog comentați!


Statia Metrou Pajura – analiză situație existentă și propunere


(De Mike)

statia metrou pajura schita posibile accese pietonale pentru accesibilitate marita
Statia Metrou Pajura schita posibile accese pietonale pentru accesibilitate marita

Un lucru bun, dacă va avea și rol de pasaj pietonal si eventual velo cu rampe ample pe sub calea ferată.

Din păcate, zona de la sud de calea ferată este total destructurată cu funcțiuni incerte si terenuri lăsate in semi-paragina, folosite și sub-evaluate ca impozitare in interese rupte de comunitatea locală adiacentă (depozite in loc de centre comunitare, terenuri de sport și spații verzi capturate  in loc de terenuri verzi și spații de joaca pentru comunitate.)

Toată această zonă, abandonată de populație dar și de aparatul  din primării și regii, este un dezastru urbanistic comunitar total, potențialul maxim de valorificare și impozitare este ținut la sertar și momentan nu există o asociație comunitară care sa pună întrebări și să ceară spațiile sau proiecte însoțite de strategii.

Legătura stației cu locuințele ANL dar și cu cartierul Pajura, complexul Metropolis și mai departe colectarea dinspre Sos. Chitilei -Triaj este insuficient explicata și detaliata in consultarea publica parte a PUZ-ului de amplasare a stațiilor.
Cred ca trebuie întărite/continuate arterele riverane adiacente caii ferate pentru legătura și colectare pietonala perimetrala facila de la B-dul Bucureștii Noi pana spre B-dul Poligrafiei și mai departe pentru legătura cu Zona Urbană Bucureștii Noi.

Legătura cu Cartierul Pajura nu este clar vizibila/pusă in valoare/accesibilizată avem un acces aterizat prin spatele unor blocuri, fără o amenajare de primire pietonala și auto cu staționare/acostament de tip “drop-Off” sau “kiss and go” Cred ca toată zona are nevoie de un PUZ/PUD care sa includă studii de accesibilitate pietonala dar și auto cu prioritizarea opririlor și nu a staționării sau parcării. Elemente de design urban, amenajarea spațiilor verzi și legătura cu arterele deja existente in zona.