Home Info Reclamatii si sesizari catre autoritatile locale

Reclamatii si sesizari catre autoritatile locale

127
0
SHARE
reclamatii si sesizari fotografie cu ghiseul de la registratura primaria sector 1
Foto Membru Grup de Initiativa Civica Bucurestii Noi, Depunere Petitie la Registratura primariei Sector 1

Pentru a veni în sprijinul celor care doresc să facă reclamatii si sesizari autorităților, diferite probleme ale Zonei Urbane Bucureștii Noi, vom trece în revistă o serie de aplicații web și mobile, informații ce pot fi de ajutor în demersul noubucureștenilor de a face lumea mai bună.

De la înființarea GIC Bucureștii Noi, în vara lui 2016, am remarcat că grupul de inițiativă civică a devenit super-eroul care face și desface lucrurile pentru mulți locuitori ai Zonei Urbane Bucureștii Noi.

G.I.C. Bucureștii Noi depune eforturi susținute pentru a aduce lucrurile pe un făgaș normal în Zona Urbană Bucureștii Noi.
Eforturile individuale, din partea locuitorilor Zonei Urbane Bucureștii Noi sau a micro-comunităților din care aceștia fac parte (asociații de locatari etc.), nu sunt de ignorat, putând da un impuls demersurilor grupului de inițiativă civică.
Concluzia e că nu ne putem ocupa de toate, de aceea avem nevoie și de implicarea celorlalți care au interese de locuire în această zonă, simpla arătare cu degetul fiind un obicei care trebuie să dispară. Implicarea e cuvântul cheie.

Reclamatii si sesizari care pot fi  prin canalele oficiale de comunicare ale autorităților cu publicul

În primul și în primul rând, trebuie menționat faptul că este recomandat ca reclamatii si sesizari să se facă astfel:

  • să fie depuse la registraturile autorităților publice competente (de exemplu, Registratura Primăriei Sectorului 1 se găsește la adresa Bd. Banu Manta nr. 9)
  • sau pot fi făcute telefonic, acestea având prioritate spre deosebire de cele scrise.

Dacă acest lucru nu este posibil, reclamatii si sesizari pot fi trimise:

Urmând acest link http://www.infobdb.ro/petitii veți găsi datele de contact ale celor mai prezente instituții ales statului în viața publică a cetățeanului.

În cazul în care responsabilitatea rezolvării problemei nu poate fi pusă în seama unei autorități publice este recomandată trimiterea unei reclamatii si /sau sesizari direct pe site-ul Primăriei Sectorului 1. Primăria va direcționa cazul către administrația publică competentă. Timpul de rezolvare/raspuns a unei  reclamatii si sesizari va curge de la data confirmării primirii de către administrația publică competentă.

Reclamatii si sesizari trimse și prin platforme web și aplicații mobile terțe

Spre deosebire de site-urile administrațiilor publice, aplicații web/mobile precum Civic Alert vin în ajutorul utilizatorilor prin punerea la dispoziție a unor filtre.
Filtrele îi vor ajuta pe aceștia să încadreze mult mai bine problema pe care vor să o indice/rezolve in urma unei reclamatii si sesizari.
Acest lucru se reflectă într-o mai bună gestionare a sesizărilor și trimiterea acestora direct către autoritățile competente.
Practic, aplicația e un intermediar între utilizator și autorități, nu există o legătură directă. O echipă dedicată transmite mai departe sesizările în numele Asociației CIVIC ALERT.

Prin intermediul acestei aplicații se pot face reclamatii si sesizari pentru tot felul de probleme, indiferent că partea ce le poate soluționa este un corp al administrației publice sau un furnizor privat de utilități.

Link platformă web Civic Alert:

Descărcare aplicații mobile:

Link platforma/aplicației Let’s Do It, Romania:

Noubucureștenii ce doresc să faca reclamatii si sesizari pe probleme de mediu, în special deșeuri fizice de orice fel, o pot face prin intermediul platformei/aplicației Let’s Do It, Romania! Aplicația permite utilizatorilor să localizeze și să trimită reclamatii si sesizari legate de deșeuri fizice.

Descărcare aplicații mobile:

Noubucureștenii ce doresc să aducă în prim-plan probleme sociale, precum sărăcie sau nevoia de servicii de asistență socială într-un mediu anume, pot folosi aplicația ICareMap.
În spatele inițiativei ICareMap se află Asociația React.
Utilizatorii aplicației pot participa ei înșiși la soluționarea problemelor raportate fie de ei, fie de alți utilizatori, putând beneficia în acest sens de expertiza unor ONG-uri în domeniu.

Link platformă iCareMap:

http://icaremap.ro/# (necesită autentificare)

Descărcare aplicații mobile:
https://play.google.com/store/apps/details?id=icaremap.ro.icaremap

O ultimă soluție ce nu funcționează așa cum ar trebui, lucru pentru care vă îndemnăm să reclamați acest lucru către Primăria Municipiului București, ca exercițiu în urma acestui articol, este aplicația mobilă oficială a Primăriei Municipiului București, Bucharest Live. Nu a fost anunțată pe undeva, nici pe site-ul primăriei, nici pe vreun alt canal de comunicare.

Link către platforma web de sesizări a Primăriei Municipiului București:
http://www.pmb.ro/contact/petitie/petitie.php
Descarcă aplicația:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobilefun.bliveandroid&hl=it
Reclamatii si sesizari pot fi trimise alegând tipul acestora din lista expandabilă, direct pe hartă. Reclamațiile sunt salvate inițial, urmând să fie aprobate de un administrator.

 

Intrarea in contact cu consilierii și comisiile de specialitate din cadrul primăriei

De asemenea, noubucureștenii care încă cred în promisiunile partidelor pe care le favorizează și pe care le-au votat pot aborda consilierii locali sau pe cei ai Consiliul General al Municipiului București ce se ocupă cu genul de probleme cu care se confruntă.

În privința consilierilor locali din cadrul Primăriei Sectorului 1, noubucureștenii vor trebui:
să consulte întâi componenta-consiliu-local din partea partidelor pe care le simpatizează pentru a ști care-i de la un partid și care de la altul;
Iar apoi lista cu comisii de specialitate consiliu local  pentru a identifica comisia care ar putea lua măsuri pentru problemele cu care se consultă și consilierii din cadrul comisiilor.

În momentul în care știu cui trebuie să scrie, pot apela la formularele de contact sau de reclamatii si sesizari de pe paginile web ale partidelor:
http://sesizari.usr.ro/
https://pnl.ro/contact/sesizare
https://pmponline.ro/contact
http://www.psd.ro/contact
http://aldebucuresti.ro/contact/

Același lucru este valabil și pentru Consiliul Local al Municipiului București:

Lista consilierilor cu date de contact, după caz;
Lista comisiilor de specialitate, cu mențiunea că în acest caz se pot adresa inclusiv întregii comisii, adrese de email dedicate fiind disponibile.

ATENȚIE!

  • Nu vă canalizați efortul în a trimite reclamatii si sesizari prin intermediul platformelor pe care autoritățile nu sunt active. De exemplu, niciuna din reclamatii si sesizari adresată autorităților publice din Sectorul 1 trimisă prin intermediul platformei domnuleprimar.ro nu a primit răspuns. Aplicațiile de mai sus au fost folosite și verificate înainte de a fi recomandate.
  • În caz că folosiți platforme web fără autentificare, nu trimiteți reclamatii si sesizari anonime. Aceste sunt invalide, conform legii, și nu vor fi analizate.
  • Fiți cât se poate de succinți în ceea ce privește conținutul textului din reclamatii si sesizari
  • Menționați impactul pe care problema pe care o raportați o are asupra mediului, comunității etc.
  • Încercați pe cât posibil să scoateți în evidență ce legi sunt încălcate.

Tipul de platforme web și aplicații mobile ca cele mai sus menționate scutesc locuitorii orașelor/comunelor/satelor de un drum la registraturile sau secretariatele instituțiile publice în măsură să rezolve diverse probleme ale orașului. Nu mai încape îndoială că trendul acesta a fost deja înțeles de unele administrații publice din moment ce au început să apară aplicații oficiale precum Bucharest Live, Oradea City Report, Orasul Eforie, Primăria Municipiului Braşov, Botoșani City Report etc., ce au ca funcții raportarea problemelor din oraș.


Autor articol:
Petruș L.
G.I.C. Bucureștii Noi

Ne gasiți și pe Facebook: www.facebook.com/CivicBucurestiiNoi

 

 


sursa imagine: danbrumar.ro