Home Info Mobilitate urbana în Bucureștii Noi

Mobilitate urbana în Bucureștii Noi

314
0
SHARE

După cum am menționat în articolul anterior, continuăm prezentarea problemelor identificate ca urmare a sondajului de consultare a cetățenilor din Zona Urbană Bucureștii Noi, iar azi ne vom focusa pe problemele de mobilitate urbana.

Se detașează plângerile privind lipsa locurilor de parcare, în mare parte cauzată de construcțiile noi din zona urbană, nedotate cu garaje sau parcări. Multe autovehicule ocupă loc pe trotuare, obligând pietonii să meargă pe partea carosabilă.

CITEȘTE ȘI: Locuri de parcare în ZUBN

sondaj de opinie mobilitate urbana grafic cu in Zona Urbana Bucurestii Noi
Probleme de mobilitate Urbana in Zona Urbană Bucureștii Noi -Extras din Sondajul de Opinie

Moblitate urbana în Zona Urbană Bucureștii Noi

O altă problemă importantă este transportul în comun, care este deficitar prin lipsa unor linii care au existat anterior, timpii mari de așteptare, plasarea stațiilor, curățenia din mijloacele de transport în comun.

Parcarea pe linia dezafectată de tramvai pe Bd. Bucureștii Noi deranjează foarte mulți locuitori, fiind un pericol pentru siguranța circulației, probleme prelungite de mobilitate urbana.

Mulți cetățeni reclamă faptul că în urma devierii pe străzi lăturalnice a circulației pe timpul lucrărilor la metrou, aceste străzi s-au deteriorat iar ulterior nu au fost reparate. Mai mult, vechile semne de dirijare a circulației deviate nu au fost eliminate.

Existența școlilor de șoferi în zonă prin încălcarea reglementărilor de funcționare a acestora conduc la creșterea pericolului de accidente în zonă, străzile fiind cu o bandă pe sens, precum și la nerespectarea normelor de igienă, deoarece cursanții lasă mizerie în urma lor, inclusiv ca urmare a necesităților fiziologice.

O altă cerință importantă a locuitorilor zonei este renovarea podului Constanța, care în acest moment este un ”bottle neck” pentru circulație, problema grava de mobilitate urbana. Totodată, pentru pietoni este o aventură în acest moment trecerea prin pasajul Constanța. De asemenea, bulevardul Laminorului se cere a fi amenajat.

Se mai remarcă și necesitatea creării de piste de biciclete, precum și de locuri în care acestea să poată fi legate (rasteluri), ceea ce ar conduce la degajarea traficului auto.

Dezbateri punctuale cu autoritățile în cadrul evenimentului 532 pentru Bucureștii Noi privind probleme de mobilitate urbana

Școlile de șoferi ce își desfășoară activitatea în cartierele Pajura, Dămăroaia și Bazilescu

A luat cuvântul coordonatorul Grupului de Lucru Școli de șoferi din cadrul G.I.C. Bucureștii Noi, puctând următoarele:

  • Prefectura București – responsabilă pentru activitatea de lângă Teatrul Masca
  • Prefectura Ilfov – responsabilă pentru activitatea de lângă Biserica Dămăroaia
  • 10 organizatori București, 5 Ilfov
  • Nu mai există prevederea conform cărei examentul se dă conform domiciliului
  • Trasee în circulație intensă, străzile din cartierele menționate nu permit așa ceva
  • reprezentantul G.I.C. Bucureștii noi a înmânat o petiție

CITEȘTE ȘI: Școala de șoferi, poligoane auto între case

Soluții propuse:

  • taxă locală pentru a descuraja acest tip de activități,
  • marcaje rutiere “zonă rezidențială” cu acces numai pentru riverani
  • Opritoare de viteză, copiii nu pot ieși pe stradă
  • Ordin ministru 119/2014, fără poluoare în zona L2A

Pași de urmat:

  • Primăria Capitalei, comisia tehnică rutieră din PMB

Trafic greu pe Strada Godeanu Constantin

  • Camioane, autobasculante, betoniere pe o stradă de 5, 5metri lățime fără trotuar, autoturisme parcate, fără sistem de siguranță, fără trecere de pietoni în zona Carrefour
  • Strada avea 14 metri lățime, nu este drum de legătură
    Camioanele taie banda dublă continuă pe Șoseaua Chitila
    Vibrații, poluare
  • Dovezi ale autocamioanelor grele pe Godeanu, aici
  • PMB spune că există o Hotărâre de Consiliu care prevede această activitate
  • Petentul a înmânat o petiție, dosar cu detalii despre situație

Soluția:

  • Întrucât strada e în administrarea PMB, Primăria S1 va interveni la Capitală

Podul Constanța

  • În intervalele orare 7.30 – 9.30/17 – 20 se formează ambuteiaje în zonă din cauza dezvoltării zonei de nord
  • Demersuri din octombrie 2016, audiență la Ministerul Transporturilor
  • Decizia împărțită pe 3 segmente: Ministerul Transporturilor, Adminstrația Străzilor, Trotuarele la Sectorul 1, efort comun
    Răsp Ministerul Transporturilor, în septembrie 2017, Direcția Infrastructură, există în curs licitație de atribuire pentru efectuarea unui studiu tehnic, făcut de altfel în 2014;
  • studiul din 2014 prevedea că structură e solidă, doar tencuielile fiind problematice, iar pasajul rezistă la grad seismic 9
  • Nouă expertiză tehnică pentru refacerea și consolidarea podului, fără soluție de lărgire din cauza situației curente a terenurilor ce flanchează podul: în dreapta, la 1.5 m, metrou, în stânga, la 2 m, instalații
  • E nevoie de o soluție pentru traficul pietonal, Sectorul împreună cu Ministerul Transporturilor și Primăria trebuie să găsească soluții pentru traversarea pietonală
  • La momentul actual, conform legislației în vigoare, nu e permisă trecerea la nivel peste calea ferată (supratraversare) din cauza celor 7 fire de cale ferată (minim 1)
  • consilierii locali au făcut sesizări către Ministerul Transporturi

Soluții propuse pentru rezolvarea problemelor de mobilitate urbană

Locuri de parcare

Se propune înființarea de către primărie a locurilor de parcare cu plată, introducerea sensurilor unice, ceea ce ar conduce la mărirea numărului de locuri de parcare, precum și sistematizarea parcării din piața 16 Februarie. O altă propunere este deschiderea parcării subterane din zona Teatrului Masca.

O parte din aceste probleme sperăm că se vor rezolva odată cu finalizarea parcării P+R de la Străulești, care conform planurilor inițiale, ar fi trebuit să fie dată în exploatare în semestrul II 2017.

Sistematizarea traficului

Reamenajarea mai amplă a bulevardului Bucureștii Noi ar elimina acest inconvenient – s-ar putea amenaja un spațiu mult mai sigur, pentru pietoni și pentru bicicliști.

În cadrul evenimentului 532 pentru Bucureștii Noi, locuitorii Z.U.B.N. au propus următoare:

  • îngustarea axului drumului pe Bucureștii Noi, în prezent prevăzut cu insule,
  • bandă pentru parcare paralelă cu bordura,
  • Trafic către Chitila cu barieră, traficul pe deasupra
  • Străpungeri pietonale stânga-dreapta Podului Constanța, ce presupun exproprieri, incert d.p.d.v. cadastrare și exproprieri;
  • Semafor stânga Chitila – mărirea timpilor de verde (competența e la Administrația Străzilor)

În următorul articol vom analiza în detaliu rezultatele legate de problemele de urbanism și amenajarea teritorială.

Cei ce doresc să vadă toate rezultatele înainte ca acestea să fie făcute publice pe site se pot abona la newsletter pentru a primi fișierul integral.